Výborná volba. Tahle kaše je kombinací několika přirozeně bezlepkových plodin, které společně dotvářejí velmi příjemnou chuť a zároveň ze sebe dávají to nejlepší pro naše tělo. Obiloviny předem šetrně tepelně zpracujeme tak, aby se už nemusely vařit a kaše byla hotová za pár minut. Zachovají si však svou výživovou hodnotu. Základ této kaše tvoří čirok s celozrnnou rýží, chuť dotváří červená quinoa a nutriční hodnotu doplňuje mouka ze semínek lnu. Jejich spojením vzniká chutná a nutričně bohatá potravina.

Ve složení jako obvykle nenajdeš mléko, přidaný cukr ani jiné ochucovadlo. Jen obiloviny.

 

Použité suroviny:
Skladování:
Průměrné výživové hodnoty:
Balení:
Upozornění:
Celozrnná rýže, čirok, červená quinoa, lněná vláknina.
Při relativní vlhkosti do 75% a teplotě do 30°C, vždy uzavřené. 
Energie: 1569 kJ/371 kcal; tuky: 3,3 g; sacharidy: 70 g; vláknina: 7 g; bílkoviny: 12 g
300 g
Neobsahuje lepek, GMO, mléko, vejce, soju ani přidaný cukr. 

 

Neboj se experimentovat!


I lahodnou kaši si můžeš připravit podle svých vlastních představ. Je jen na tobě, čím si ji ochutíš či jak bude hustá. Ty si volíš, čím ji osladíš a jak sladká bude. Pár tipů pro její přípravu:

 

- kaši lze míchat s horkým mlékem, ořechovým mlékem (kokosové, mandlové, aj.), rostlinným mlékem, ale i s vodou a jogurtem
- ke slazení není jen cukr, nabízí se med, javorový sirup, obilné sirupy apod., ale nasládlou chuť má i běžné mléko
s kaší kamarádí všechny druhy ovoce, nejlépe čerstvého, dobře ochutí i sušené
- hodit se může trocha koření, skořice je samozřejmostí, ale vyzkoušet lze třeba špetka hřebíčku a jiné
- nesmíme zapomenout na oříšky a semínka
pro mlsné jazýčky můžeme přidat kvalitní čokoládu či domácí zavařeninu
- nezapomeň, že si hustou kaši můžeš připravit i "na slano". Pak se do ní hodí třeba nějaké zelené bylinky nebo česnek.
- Kaši si můžeš připravit doma, na návštěvě s přáteli, nebo třeba na cestách. Prostě všude, kde budeš mít po ruce instantní lahodnou kaši.

 

 

Chceš vědět víc?


Jednou složkou Nominy lahodné je čirok. Čirok obecný je velmi starou kulturní plodinou a pochází ze severovýchodní Afriky. Byl znám již starým Egypťanům. Postupně se rozšířil do teplých a sušších oblastí všech světadílů. Dnes se prý největší množství vypěstuje v USA. Podle druhu se čirok využívá k různým technickým účelům, výrobě cukru či krmení zvířat. Jako obilovina pro lidskou výživu se pěstuje čirok zrnový. Patří mezi pět nejpěstovanějších plodin ve světě sloužících jako potravina.

 

Tato přirozeně bezlepková plodina je zdrojem bílkovin, vlákniny, řady důležitých minerálů a vitamínů (B). Pro svůj obsah fytonutrientů jsou zkoumány jeho antioxidační a protizánětlivé účinky a jeho potenciál snižovat riziko vzniku nádorových či kardiovaskulárních onemocnění.

 

Quinoa je také prastarou kulturní plodinou, kterou znali Inkové už před tisíci lety. V současnosti se pěstuje nejen v hornatých oblastech And v Jižní Americe, ale i na některých místech Evropy. Řadíme ji mezi pseudoobiloviny (je podobná např. amarantu). Díky dnešním možnostem analýzy již víme, proč ji měli Inkové ve veliké úctě. Pro svou výživovou hodnotu bývá označována jako superpotravina. Ceněn je vysoký obsah bílkovin (vyžší než u jiných obilovin) se zastoupením všech esenciálních aminokyselin. Je také bohatým zdrojem hořčíku, vápníku, železa a zinku, vitamínu B2, kvalitních mastných kyselin a vlákniny. Má lahodnou chuť, je snadno stravitelná a přirozeně bezlepková.

 

Celozrnná rýže, nebo u nás častěji rýže natural, je částečně vyloupaná rýže, která si v porovnání s rýží bílou loupanou zachovává mnohem více vitamínů skupiny B, více cenných minerálních látek (železo, hořčík a fosfor) a samozřejmě vlákniny.

 

Lněná mouka je stále nedoceněným vynikajícím zdrojem přirozené vlákniny s optimálním poměrem mezi složkou rozpustnou a nerozpustnou. Podporuje tak nejen činnost a zdraví zažívacího traktu, pomáhá také snižovat hladinu cholesterolu a stabilizovat krevní cukry. Obsahuje také esenciální omega-3 nenasycené mastné kyseliny, kvalitní bílkoviny a lněné fytoestrogeny lignany, které pozitivně ovlivňují imunitu a pomáhají v prevenci nádorových onemocnění.

 

Tato kombinace přirozeně bezlepkových surovin, doplněná semínky a čerstvým ovocem může být příjemným startem tvého dne.

 

Kaše Nomina lahodná je VHODNÁ PRO CELIAKY A BEZLEPKOVOU DIETU.

newsletter

Buďte stále v obraze!
Aby vám už nic neuteklo,
přihlaste se k odběru novinek.

Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů | GDPR