Proč BIO potravinu?

 

Přestože se vedou polemiky o tom, zda jsou či nejsou zdravější či zda chutnají lépe než potraviny konvenční, s jistotou lze napsat, že jsou tyto potraviny od počátku vyráběny s respektem k životnímu prostředí. Do ekologického zemědělství nepatří umělá hnojiva, pesticidy ani jiné látky nešetrné k přírodě a zdrojům. Kontrolní systém garantuje dodržování určitých pravidel jak producentům surovin, tak jejich zpracovatelům v bioprovozech. Takové potraviny se pak dostanou na váš stůl.

BIO není jen způsob stravování, BIO je životní styl.

 

Použité suroviny:
Skladování:
Průměrné výživové hodnoty:
Balení:
Upozornění:
celozrnná pšenice špalda BIO
Při relativní vlhkosti do 75% a teplotě do 30°C, vždy uzavřené. 
Energie: 1520 kJ/360 kcal; tuky: 2,2 g; sacharidy: 66 g; vláknina: 9,2 g; bílkoviny: 12 g
300 g
Neobsahuje GMO, mléko, vejce, soju, přidaný cukr; obsahuje lepek

 

Jak na přípravu?


Je instantní, prošla již tepelnou úpravou. Proto ji můžeš připravit ke konzumaci za pár minut. Je vhodná k přípravě na sladko i na slano. Je výživná (nutričně bohatá), sytá a zároveň snadno stravitelná.


Špaldovou kaši si můžeš připravit podle svých vlastních představ. Je neochucená. Je jen na tobě, čím si ji ochutíš či jak bude hustá. Ty si volíš, čím ji osladíš a jak sladká bude. Pár tipů pro její přípravu:

 

- Kaši můžeme zamíchat v BIO mléce, v oblíbeném rostlinném mléce nebo např. v jogurtu s vodou
- Použijeme přibližně čtyřnásobné množství horké tekutiny a hustotu "doladíme" podle svých představ. Počítáme s tím, že kaše během 3-5 minut nabobtná a zhoustne.
- Dochucovat lze např. medem, obilným či javorovým sirupem
- Pokrm lze doplnit čerstvým nebo sušeným ovoce, ořechy a semínky
- Do slané kaše pak patří spíše bylinky nebo česnek a použije se podobně jako kukuřičná polenta
- Kaši si můžeš připravit doma, na návštěvě s přáteli, nebo třeba na cestách. Prostě všude, kde budeš mít po ruce instantní špaldovou kaši.

 

Mohlo by tě zajímat


Špalda je druh obiloviny, pramáti dnešní pšenice, jedna z nejstarších kulturních plodin. V současné době zažívá svoji renesanci. Určitě je to pro její výživovou hodnotu a snadnou stravitelnost. Pšenice špalda je výborným zdrojem vitamínů skupiny B (především B1 a niacinu) a vitamínu E. Z minerálních látek špalda obsahuje především fosfor, draslík, železo a hořčík. Tuk špaldy obsahuje relativně mnoho nenasycených mastných kyselin a žádný cholesterol. Bílkovin obsahuje špalda obvykle o něco více než běžná pšenice.

 

Dietní vláknina obsažená v kaši z celozrnné špaldy má jemnou strukturu vláken, díky níž je velmi dobře snášena, podporuje trávení a střevní peristaltiku. Z hlediska zdravotního se špaldě připisují pozitivní účinky na stimulaci imunitního systému a cení se její lehká stravitelnost. Více informací o špaldě z pohledu tradičního léčitelství nebo trdiční čínské medicíny určitě najdeš jinde.

I přes její nesporné kvality kaše NENÍ VHODNÁ PRO CELIAKY A BEZLEPKOVOU DIETU.

 

 

newsletter

Buďte stále v obraze!
Aby vám už nic neuteklo,
přihlaste se k odběru novinek.

Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů | GDPR