Výborná volba. Instantní kaše představují moderní a zdravý způsob výživy. A tohle je oblíbená instantní kaše. Ptáš se proč? Díky svému přirozenému charakteru. Obiloviny předem šetrně tepelně zpracujeme tak, aby se už nemusely vařit a kaše byla hotová za pár minut. Zachovají si však svou výživovou hodnotu. Oves je pak tradiční, nutričně bohatá a oblíbená obilovina pro přípravu kaše.
Ve složení jako obvykle nenajdeš mléko, přidaný cukr ani jiné ochucovadlo. Jen obiloviny.

 

Použité suroviny:
Skladování:

Průměrné výživové hodnoty:
Balení:
Upozornění:
60 % oves, kukuřičná krupice
Při relativní vlhkosti do 75% a teplotě do 30°C, vždy uzavřené. Chránit před přímým sluncem.
Energie: 1560 kJ/369 kcal; tuky: 4 g; sacharidy: 68 g; vláknina: 6,4 g; bílkoviny: 12 g
300 g
Neobsahuje GMO, mléko, vejce, soju, přidaný cukr; obsahuje lepek

 

 

Neboj se experimentovat!


Ovesnou kaši si můžeš připravit podle svých vlastních představ. Je jen na tobě, čím si ji ochutíš či jak bude hustá. Ty si volíš, čím ji osladíš a jak sladká bude. Pár tipů pro její přípravu:

 

- kaši lze míchat s horkým mlékem, ořechovým mlékem (kokosové, mandlové, aj.), rostlinným mlékem, ale i s vodou a jogurtem
- ke slazení není jen cukr, nabízí se med, javorový sirup, obilné sirupy apod., ale nasládlou chuť má i běžné mléko
- s kaší kamarádí všechny druhy ovoce, nejlépe čerstvého, dobře ochutí i sušené
- hodit se může trocha koření, skořice je samozřejmostí, ale vyzkoušet lze třeba špetka hřebíčku a jiné
- nesmíme zapomenout na oříšky a semínka
- pro mlsné jazýčky můžeme přidat kvalitní čokoládu či domácí zavařeninu
- nezapomeň, že si hustou kaši můžeš připravit i "na slano". Pak se do ní hodí třeba nějaké zelené bylinky nebo česnek.
- Kaši si můžeš připravit doma, na návštěvě s přáteli, nebo třeba na cestách. Prostě všude, kde budeš mít po ruce instantní ovesnou kaši.

 

 

Buď chytrolín


A až se tě příště kamarádi nebo někdo z rodiny zeptá, proč jíš ovesnou cereální kaši, budeš mít odpověď. Teda v případě, že si zapamatuješ aspoň něco málo o tom, co je to oves a jaké jsou jeho vlastnosti.

 

Oves je skutečně výživná obilovina. Obsahuje skoro dvakrát tolik tuku než pšenice. A tento tuk je bohatý na nenasycené mastné kyseliny. Komplexní sacharidy obsažené v ovsu jsou pro nás vhodným zdrojem energie, protože se do těla uvolňují postupně a pomalu. Oves se zpracovává v celozrnné podobě, jeho předností je tudíž i obsah vlákniny, a to jak nerozpustné tak rozpustné. Podstatnou součástí rozpustné složky vlákniny jsou polysacharidy beta-glukany, které jsou ceněny pro svůj pozitivní vliv na organismus. Oves je dobrým zdrojem vitamínů skupiny B a řady minerálů.


Doporučuje se při nervozitě a vyčerpání, diabetikům pro pomoc se sabilizací krevního cukru, k uklidnění rozháraného trávení.
Ačkoli je částí světa používán jako bezlepková plodina, v našich končinách je třeba si uvědomit, že ovesné výrobky vhodné pro celiaky musí být označené. Pro celiaky se v zámoří pěstují k tomu vhodné odrůdy. Navíc u nás pěstované ovsy jsou většinou kontaminované jinými plodinami.

 

I přes její nesporné kvality tedy kaše NENÍ VHODNÁ PRO CELIAKY A BEZLEPKOVOU DIETU.

 

 

newsletter

Buďte stále v obraze!
Aby vám už nic neuteklo,
přihlaste se k odběru novinek.

Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů | GDPR