Držíš bezlepkovou dietu? Pohanková kaše Nomina ti může být dobrým společníkem. A nejen tobě. Tahle kaše je díky svému přirozenému charakteru a oříškové chuti velmi oblíbená a mohla by chutnat i tobě. Obiloviny předem šetrně tepelně zpracujeme tak, aby se už nemusely vařit a kaše byla hotová za pár minut. Zachovají si však svou výživovou hodnotu.

Ve složení jako obvykle nenajdeš mléko, přidaný cukr ani jiné ochucovadlo. Jen obiloviny.

 

Použité suroviny:
Skladování:
Průměrné výživové hodnoty:
Balení:
Upozornění:
loupaná pohanka
Při relativní vlhkosti do 75% a teplotě do 30°C, vždy uzavřené. 
Energie: 1563 kJ/370 kcal; tuky: 2,6 g; sacharidy: 70 g; vláknina: 4,9 g; bílkoviny: 14 g
300 g
Neobsahuje lepek, GMO, mléko, vejce, soju, přidaný cukr.

 

Neboj se experimentovat!


Pohankovou kaši si můžeš připravit podle svých vlastních představ. Je jen na tobě, čím si ji ochutíš či jak bude hustá. Ty si volíš, čím ji osladíš a jak sladká bude. Pár tipů pro její přípravu:

 

- kaši lze míchat s horkým mlékem, ořechovým mlékem (kokosové, mandlové, aj.), rostlinným mlékem, ale i s vodou a jogurtem
- ke slazení není jen cukr, nabízí se med, javorový sirup, obilné sirupy apod., ale nasládlou chuť má i běžné mléko
- s kaší kamarádí všechny druhy ovoce, nejlépe čerstvého, dobře ochutí i sušené
- hodit se může trocha koření, skořice je samozřejmostí, ale vyzkoušet lze třeba špetka hřebíčku a jiné
- nesmíme zapomenout na oříšky a semínka
- pro mlsné jazýčky můžeme přidat kvalitní čokoládu či domácí zavařeninu
- nezapomeň, že si hustou kaši můžeš připravit i "na slano". Pak se do ní hodí třeba nějaké zelené bylinky nebo česnek.
- Kaši si můžeš připravit doma, na návštěvě s přáteli, nebo třeba na cestách. Prostě všude, kde budeš mít po ruce instantní pohankovou kaši.

 

 

Mohlo by tě zajímat


Plody pohanky jsou trojboké nažky hnědé barvy a pro zpracování na kaši se musí oloupat. Aby si zachovaly co největší množství ceněného rutinu, používáme vždy pohanku loupanou mechanicky. Po tepelném zpracování chutnají po oříškách a tato chuť se projeví i v naší kaši.

 

Proč jíst pohanku? Z pohledu lidské výživy má velmi příznivé složení. Bílkoviny jsou snadno stravitelné s vysokým podílem esenciálních aminokyselin. Tuky zase obsahují nenasycené mastné kyseliny. Je zdrojem vlákniny, vitamínů (řady B vč. cholinu, E) a celé řady minerálů. Vyznačuje se obsahem bioflavonoidu rutinu, který má, krom jiného, vliv na zdraví našich cév a jejich pružnost a pomáhá snižovat krevní tlak. Jeho účinnost násobí přítomnost vitamínu C, kaše se proto krásně snoubí s čerstvým ovocem či zeleninou.

 

Pohanka je bezlepková a pohanková kaše Nomina je proto VHODNÁ PRO CELIAKY A BEZLEPKOVOU DIETU.

 

newsletter

Buďte stále v obraze!
Aby vám už nic neuteklo,
přihlaste se k odběru novinek.

Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů | GDPR