Chléb Pro zdraví... se lněnou vlákninou slouží k přípravě chleba s výraznější chutí. Strukturou, vláčností i barvou střídy připomíná běžný chléb s podílem žita. Jeho nutriční hodnotu zvyšuje obsah kvalitní lněné mouky, stále nedoceněného zdroje přirozené vlákniny s optimálním poměrem mezi složkou rozpustnou a nerozpustnou. Směs má přirozený charakter a kromě lepku neobsahuje ani mléko, vejce, aromata, umělá barviva či konzervanty. Splňuje požadavky zákazníka na zdravý a chutný chléb. Je určena pro pečení v domácí pekárně i běžné troubě. Lze ji využít i kpečení drobnějšího pečiva (např. dalamánky).

 

Použité suroviny:
Bezlepkový pšeničný škrob, jáhlová mouka, lupinová mouka, bramborové vločky, lněná mouka (4%), zahušťovadlo: guarová mouka, cukr, sůl, chlebové koření.
Skladování: Při relativní vlhkosti do 75% a teplotě do 30°C, vždy uzavřené. Chránit před přímým sluncem.
Průměrné výživové hodnoty: Energie 1434 kJ/339kcal * tuky 1,7g * NMK 0,3g * sacharidy 70g * cukry 3,7g * VLÁKNINA 8,2g * bílkoviny 6,8g * sůl 2g
Balení: 500 g
Upozornění Neobsahuje lepek, GMO, mléko, vejce.


Základní příprava:

  • 500g směs
  • 475 ml(g) vody
  • 20 ml oleje
  • 13g čerstvého droždí

Postup pro přípravu chleba v domácí pekárně:

Na dno pečící nádoby patří tekuté suroviny – voda a olej. Do nich rozdrobte čerstvé droždí a přidejte směs na chléb. Doporučená dávka droždí ve spojení s vodou pokojové teploty se týká 2hodinových programů „gluten free“ či sprint (ETA). U ostatních pícek si musíte najít svůj způsob pečení. Vychází-li z pekárny chléb překynutý (propadlý s velkými nerovnoměrnými póry ve střídce), snižte dávku droždí nebo použijte chladnější vodu. Pokud máte opačný problém a chléb je nedokynutý s případnými prasklinami, použijte teplou vodu nebo více kvasnic.

Postup pro pečení v běžné troubě:

Vymíchejte těsto dle návodu. Protože si dobu kynutí hlídáte sami, můžete dávku droždí zvýšit na 15 g/500 g směsi. Těsto nechejte chvíli odpočinout a pak naplňte do důkladně vymazané formy. Ta by měla být naplněna maximálně do 3/5, aby mělo těsto prostor ke kynutí. Snadné je těsto zpracovávat naolejovanými dlaněmi. Z těsta můžete vytvarovat válec, obalit např. ve slunečnicových semínkách a teprve potom vtlačit do formy. Chléb necháte kynout 45–60 min. pod plastovou plachetkou, aby povrch neokoral. Pečte ve vyhřáté troubě při 180 °C cca 60 min. Pokud se vám bude zdát, že povrch chleba rychle tmavne, přikryjte ho včas alobalem. Po upečení hned vyklopte, ale krájejte až po vychladnutí.

Dalamánky:

Z připraveného těsta (množství vody snížte na 465 ml) vytvarujte asi 100 g válečky a uložte na plech. Nechejte kynout asi 40 min. (dle teploty), chraňte před okoráním, nestlačujte. Před pečením lehce potřete vodou a posypte celým kmínem a zrnky hrubé soli. Pečte při 200 °C asi 20 min.

Podobně můžete upéct bulky, které před kynutím obalíte např. ve slunečnicových semínkách.

Kostky:

Těsto dlaněmi roztlačte na vrstvu 3 cm silnou a rozkrájejte na obdélníčky (přibl. 10x15 cm). Přeložte na plech (můžete horní plochu vtlačit do semínek) a nechte asi 40 min. kynout. Pečte při 200°C asi 20-25 min. Lze je plnit jako sendvič. Vhodná svačina.

newsletter

Buďte stále v obraze!
Aby vám už nic neuteklo,
přihlaste se k odběru novinek.

Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů | GDPR