Výborná volba. Oblíbená instantní kaše. Ptáš se proč? Díky svému složení a přirozenému charakteru. Obiloviny předem šetrně tepelně zpracujeme tak, aby se už nemusely vařit a kaše byla hotová za pár minut. Zachovají si však svou výživovou hodnotu. Základ této kaše tvoří ječmen s ovsem, chuť dotváří celozrnná špalda a celozrnná rýže. Jejich spojením vzniká chutná a nutričně bohatá potravina.

Ve složení jako obvykle nenajdeš mléko, přidaný cukr ani jiné ochucovadlo. Jen obiloviny.

 

Použité suroviny:

Skladování:

Průměrné výživové hodnoty:
Balení:
Upozornění:
33% ječmenovesná krupice, rýže natural, pšenice špalda celozrnná, ovesné vločky
Při relativní vlhkosti do 75% a teplotě do 30°C, vždy uzavřené. Chránit před přímým sluncem.
Energie: 1576 kJ/373 kcal; tuky: 3,5 g; sacharidy: 69 g; vláknina: 8,1 g; bílkoviny: 12 g
300 g
Neobsahuje GMO, mléko, vejce, soju, přidaný cukr; obsahuje lepek

 

Neboj se experimentovat!


Ječnou kaši si můžeš připravit podle svých vlastních představ. Je jen na tobě, čím si ji ochutíš či jak bude hustá. Ty si volíš, čím ji osladíš a jak sladká bude. Pár tipů pro její přípravu:

 

- kaši lze míchat s horkým mlékem, ořechovým mlékem (kokosové, mandlové, aj.), rostlinným mlékem, ale i s vodou a jogurtem
- ke slazení není jen cukr, nabízí se med, javorový sirup, obilné sirupy apod., ale nasládlou chuť má i běžné mléko
- s kaší kamarádí všechny druhy ovoce, nejlépe čerstvého, dobře ochutí i sušené
- hodit se může trocha koření, skořice je samozřejmostí, ale vyzkoušet lze třeba špetka hřebíčku a jiné
- nesmíme zapomenout na oříšky a semínka
- pro mlsné jazýčky můžeme přidat kvalitní čokoládu či domácí zavařeninu
- Kaši si můžeš připravit doma, na návštěvě s přáteli, nebo třeba na cestách. Prostě všude, kde budeš mít po ruce instantní ječnou kaši.

 

 

Buď chytrolín


A až se tě příště kamarádi nebo někdo z rodiny zeptá, proč jíš ječnou kaši, budeš mít odpověď. Teda v případě, že si o ní aspoň něco málo zapamatuješ.

 

Tato kaše je kombinací velmi hodnotných obilovin. Základ tvoří ječmen. Tahle plodina figuruje v lidské výživě už celá staletí. Ví se, že ječná kaše byla v antice pokrmem gladiátorů. Určitě to bylo pro její výživové vlastnosti, i když tomu tak tehdy neříkali. Ječmen je zdrojem polysacharidů, kvalitních bílkovin, vitamínů skupiny B a E a celé řady minerálů.


Další složku tvoří oves. Vlákninu ječmene i ovsa tvoří vyvážený poměr mezi složkou rozpustnou a nerozpustnou. Podstatnou část té rozpustné části tvoří polysacharid beta-glukan, který je velmi ceněný pro svůj pozitivní vliv na organismus. I pšenice špalda je ceněna pro svůj pozitivní vliv na organismus a svým obsahem vlákniny přispívá k lepší činnosti trávicího ústrojí.

 

I přes její nesporné kvality kaše NENÍ VHODNÁ PRO CELIAKY A BEZLEPKOVOU DIETU.


Více o ječmeni si můžeš přečíst v 1. části ze série článků Proč je Nomina cereální?: www.nominal.cz/blog/21-proc-je-nomina-cerealni-i-dil.html

 

 

newsletter

Buďte stále v obraze!
Aby vám už nic neuteklo,
přihlaste se k odběru novinek.

Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů | GDPR